0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Här kommer även bild på inkopplingen för D-drift
acktanken är 150 liter, och vvb är större men det står inget. Ingen har dock klagat nåsin på för lite varmvatten så den verkar räcka till
Det är många parametrar som ska klaffa hoppas att du inte kroknar nu . En fråga när slingorna lades vid bygget ,finns det någon uppgift om L/S på flöde för var och en , har du kollat köldbärartempen in ut . för varje VP det var ju 2 hål till den ena så inte helt ointressant på temp för var och en av dessa går dom snett går det ev att krama ut någon kw till
Behöver ju inte ens lura pumpen, det finns ju ett driftläge att välja som heter D i äldre pumpar och läge 2 i nyare om jag har förstått det rätt. Där man kopplar in extern tillsats istället för 3kW patronen...
När är pumparna installerade?
Ok, så nu har jag kollat up flera saker. Pumpen som styr golvet har följande temperaturer: framledning 32c (28)returledning 25c (55)brine fram -6cbrine retur -1cPumpen som styr varmvattnet samt radiatorkretsen:framledning 55c(59)returledning 50c(55)brine fram 3cbrine retur 4cdetta var då temperaturen var -3c ute.Hur ska man tolka denna information?Vad betyder talet som står inom parentes?Sen har jag kollat att pumparna går att ställa antingen i VL eller D läge.
Inom parentes är det värde som är börvärde och ska jobbas upp till det första är vad som går ut. vilken VP går på dubbla hål du, det som är parallellt ska du kolla innan slangarna går ihop och in i VP
Det är för tillfället omöjligt att veta vilken pump som går på dubbla hål, rören är sammanslutna i en brunn någonstans under jorden på gården. Vi försökte leta reda på den då vi misstänkte en läcka, men vi hittade ingen brunn.
Vet du var hålen är ? Det väldigt olika värden som kommer in , då hålen är rätt lika i meter sett , du har minus och plus , kanske det är de dubbla som är + plus på , men det beror på uttaget , har ni möjlighet att låna en minsökare ,om det är en brunn med armering så hittar den metall , vet inte om det funkar men kanske , dom som har borrat måste väl veta någonting , värt att prata med om dom finns kvar , röris som gjort det är du kanske på kant med men ett försök är inte helt fel
hur ska man tolka siffrorna då?