0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Alla specifika områden som kan medföra fara måste ju kontroleras av kompetent utbildad personal.Och så kommer de att förbli även med EU, va så säker.
Citat från: dragan skrivet 30 januari 2006, 17:15:32Alla specifika områden som kan medföra fara måste ju kontroleras av kompetent utbildad personal.Och så kommer de att förbli även med EU, va så säker.Kontrollen måste stå i relation till faran annars tappar befolkningen respekten.För att köra bil behöver man körkort. Men för att cykla behöver man bara inget körkort.Inom EU kommer reglerna harmoniseras, och enligt alla EU direktiv kommer regelverket antagligen att lätta speciellt för anläggningar med under 3 kg HFC. Dessutom kommer svenska företags ackrediteringskrav troligen att ersättas av personliga certifieringskrav. Som gäller inom hela EU. Och tvärtom. Andra länders certifieringsregler kommer att gälla också i Sverige. Och det lär bli ungefär som körkort. Ett EU körkort för HFC som visar att man besitter rätt kompetens. Helt rimligt. Men enligt EU förordningen är EU kravet för cerifiering bara för anläggningar över 3kg eller hermetiskt slutna system över 6 kg För den intresserade:http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/site/sv/oj/2005/ce183/ce18320050726sv00010016.pdf
Ta ett glas med vatten lägg is på kanten se vad som händer med volymen betänk att stora delar av det frusna vattnet på jorden är samlat kring polerna och reser sig en bra bit över havet. Kan hålla med om att person faran är mindre för freon jämfört med el men miljöpåverkan för freon är högre bäge är farliga för hälsan el direkt och freon indirekt!!
Citat från: overlander skrivet 30 januari 2006, 23:59:11Ta ett glas med vatten lägg is på kanten se vad som händer med volymen betänk att stora delar av det frusna vattnet på jorden är samlat kring polerna och reser sig en bra bit över havet. Kan hålla med om att person faran är mindre för freon jämfört med el men miljöpåverkan för freon är högre bäge är farliga för hälsan el direkt och freon indirekt!! Jaha, och var får du el ifrån? svara bara inte miljövänliga kärnkraftverk om du verkligen är rädd om framtida miljön. Det mesta av isen ligger under vattenytan, och alla vet att isens volym är större än vattnets och sen har vi det där med daggtemperatur. Om vi sen får lite varmare klimat behöver vi inte förbruka så mycket enegi, vilket borde betyda motsatt effekt på klimatet. Naturen är fantastisk, den hittar säkert ett jämnviktsläge mitt emellan. Bara vi inte strular med de minsta byggstenarna.
HejRäcker det inte längre att man jobbar åt en elfirma med behörig elektriker, är alla elektriker som får installera numera behöriga.Hur blir man isåfall behörig om man inte får jobba med elinstallationer och lära sig först.MVH Messer
Citat från: hplp skrivet 31 januari 2006, 12:41:50Citat från: overlander skrivet 30 januari 2006, 23:59:11Ta ett glas med vatten lägg is på kanten se vad som händer med volymen betänk att stora delar av det frusna vattnet på jorden är samlat kring polerna och reser sig en bra bit över havet. Kan hålla med om att person faran är mindre för freon jämfört med el men miljöpåverkan för freon är högre bäge är farliga för hälsan el direkt och freon indirekt!! Jaha, och var får du el ifrån? svara bara inte miljövänliga kärnkraftverk om du verkligen är rädd om framtida miljön. Det mesta av isen ligger under vattenytan, och alla vet att isens volym är större än vattnets och sen har vi det där med daggtemperatur. Om vi sen får lite varmare klimat behöver vi inte förbruka så mycket enegi, vilket borde betyda motsatt effekt på klimatet. Naturen är fantastisk, den hittar säkert ett jämnviktsläge mitt emellan. Bara vi inte strular med de minsta byggstenarna.Ja men då kan ju du bli professor i miljöfenomen då.Varför är så många professorer då så oroliga över global uppvärmning för attismassorna i nordpolen och sydpolen ska smällta så vatten nivån kommer attstiga och landmassor som ligger lågt kommer att hamna under havsnivånKan ju gå ut och säga att global uppvärmning kommer att förbättra världens klimat.Men vill ändå ha svar på min fråga, vilka fördelar de skulle ha att släppa freon hanteringen fri??