0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jo, det är väldigt tydligt att laddning av VV har en styrning som är mer lik det man skulle vilja se även på husvärmen. Det kanske är enklare då den alltid ska eftersträva en förutbestämd fast temperatur, men ändå... Fast du som vill ha samma temp i din tank kunde ju koppla om rören i så fall, låt VV-laddningen värma din tank så får du en bättre styrning mot den . Skämt åsido, när det går att ha en bra styrning mot VV ska det väl gå att ha den även mot huset, för så snabbt pendlar ju inte temperaturerna i den kretsen, väl? Jag har full respekt för att det till slut måste till ny mjukvara/styrning. Men medan vi har den nuvarande, kan man tänka sig att manipulera den mera med befintliga möjligheter till styrning för att åstadkomma just att den snabbare minskar farten när börvärdet uppnåtts? Jag har hittills testat med GMz och P enligt tipsen i denna tråd men får den inte att varva ner nog snabbt ändå. Ska man till slut ställa in ännu större steg på P-värdet, för att få den att hoppa ner mycket snabbare mot 20 Hz igen? Det känns spontant inte optimalt heller. Tycker vi ihärdigt ska fortsätta experimenten medan vi väntar in Nibes nästa release.
Denne årstiden har jeg ventet på for da kan alle dere med perfekt regulering legge ut grafene og vise hvordan pumpen jobber i nedre del av arbeidsområde. Noen som ønsker å begynne?
Du får den i morgon. Jag har testat några saker den här veckan så den är i representativ just nu.
Jag kör med :dt:15 vid DUT -20. Som alternativ till Magnus förslag kan du prova att öka :dt:vid DUT, kanske till min inställning?Har du spärrat tillsatsen i menyn Värmepump/Driftläge i Uplink?