0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror att den enkla lösningen för er med problem är att installera bypass, extern cirkpump och extern tempgivare för framledningen (BT25).Då skulle regulatorn fortsätta räkna under tappvarmvattenproduktion (eller hur Smurfen?) och regleringen skulle troligen fungera bättre.Den högre effekten som orsakar höga flöden i systemet skulle också kanske göra att flödet började kortsluta via bypassen, med snabbt stigande returtemp som följd, och detta skulle göra att kompressorn varvade ned snabbare, troligen skulle den undermåliga regulatorn kunna fungera under dessa premisser.Visst, det kostar 5-10 000 kr, men det kanske skulle vara värt det?
I mitt fall har jag installerat anläggningen själv så där faller möjligheten att klaga hos en installatör bort också, men det känns lika bra för de som jag tog in Nibe-offerter från tror jag hade stått ganska handfallna inför dessa problem och mest ökat förvirringen.
Bergen77, har du en 12kw maskin till 60 kvadratmeter? Golvvärme och 40 grader framledning låter högt, hur kallt är det ute riktigt?Hur går det med loggen?