0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att kunna avgöra det är en av dem faktorer man måste kunna För att överhuvudtaget kunna dim en värmepump Det är det som avgör 100% hur och vad det blir Effekt med tank eller utan Jag tex läser det på plats . Det vet jag oraklet också gör Frågar du Lexus cougar eller perak är jag övertygad om Att dem gör som jag Förutsättningarna på plats är det som gäller En advekat injustering som jag gör tex är advekat Då den är beräknad efter ytorna Det som ställer till det ordentligt är när någon lyssnat på rådet Sätt dit en så stor du kan 🙄En har tex 60/45 vid DUT och täcker rummet med 100% Nästa som någon bytt själv efter ovanstående råd Och ger 300% effekt vid samma delta , Nu börjar man räkna Rickard Sen få man fram kv värden och dem olika delta på grund av dåliga råd Det ger ett flöde som avgör vilken effekt det blir och med vilken utrustning Om cp är ny eller gammal har som ingen betydelse Det är fysiken som avgörÄndra stavfel ( iPhone skriver som den vill)
Ja jag har läst det på forumet . Och undertonen när du jämför ditt system med andras Är så stora som möjligt men så uppfattar jag dig
Sökte lite på ack tankar och då kom det upp en tank från strömsnäs på 500l som hade en skilld 120l vv beredare inuti tanken? Hur fungerar en sådan lösning? Kommer vattnet i "huvudtanken" att behöva vara lika varm eller varmare än vv beredaren. Kommer man ändå att behöva en separat vv beredare efter denna tank för att garanterat få varmt vv utan att behöva hålla 60 grader i "huvudtanken"?Syftet med tanken i dagsläget skulle vara att elda i den från en vedpanna och i framtiden köra vp till tanken och möjligen lämnas vedpannan kvar tills den börjar läcka.
Att elda i en tank med varmvattenberedare fungerar utmärkt om man håller den varm året om. Annars så finns varningar om att det kan bildas legionella i ouppvärmda varmvattenberedare. Därför är det bättre med kamrörsslinga för varmvatten eftersom volymen varmvatten byts ut hela tiden samt att jag tror att trycket och flödet har en del att göra med att det inte bildas legionella lika lätt. Det gäller för en ackumulatortank som inte hela tiden är över 65C som då man använder flytande kondensering från en värmepump. När du kör värmepumpen kan kamrörslingan förvärma vattnet till varmvattenberedaren i värmepumpen så det räcker lite längre då du använder mycket. Hahaha...Såg inte din renome. Du var väl ironisk nu...
Vet inte om dessa säljs ännu, men tror de är rätt avancerade.http://www.varmepumpsforum.com/HeatAcc.pdf