0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Enligt min mening borde den klara sig utan elpatron vid -2 °C ute.Hur fort temperaturen sjunker vid dusch beror på flödet på duschen, dock ska den klara att fixa varmvattnet utan elpatron tycker jag. Blir det kallt i kranarna om du har normal-läge på varmvatten?
Jag upplever det också som att varmvattnet snabbt sjunker i temp när man duschar. Ska det sjunka från 55 till 43 grader efter en 10 min dusch?...Pumpen har för övrigt dragit 727 kWh i november månad.
Är det 'hot water load' eller 'hot water top' du menar? Load sjunker ju snabbt när kallvattnet sjuts in i botten på tanken, men högst upp skall det inte sjunka nämvärt om inte man tappar upp ett bad eller så...Och 727kWh är väl inte så mycket? Vissa med F750 har ju upplevt att den beter sig lite märkligt ibland men konstaterat att totalt sett är ju förbrukningen bra ändå?
Tycker du att tappvattnet blir ljummet eller är det bara tempen i displayen som sjunker?Finns ju en risk att de har förväxlat load/top sensorerna vid monteringen. Då skulle den nog kunna uppföra sig så här och kör vv ända tills toppen når 55°.Typiskt garantiärende isåfall.
Larmet kan komma vid legionella körning brukar vara 2 veckors intervall kan det stämma ?