0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Elementen är gamla men de har två kanals system. De nuvarande ägarna har en temperatur på 50 grader på pannan (om det har med saken att göra, det kanske bara är för vvb?)
Är allt annat än it/data nörd men duger inte något av KNX, enocean eller Modbus?
Rena grekiskan för en annan som knappt får igång dumburken :-)
Bortsett från om den är rätt till just din bostad (vilket det redan skrivits mycket om)...Jag har precis fått den Panasonicen (T-CAP 9kW All-in-one 3-fas) installerad i min villa i Gbg.Tycker att:+ Energiförbrukning är helt kanon (väldigt låg jämfört min gamla lvvp).+ Ljudnivån är väldigt låg (dock har jag inte hört den på full gas än, då det är inverter men helt klart imponerad än så länge).- Styrmöjligheterna är sämre än vissa andra märken (är it-nörd, ska själv installera internetstyrning men verkar inte så populärt och endast tillgängligt via nån tredjepartsgrej). Kurva och sånt funkar såklart bra men det är 2016. Jag ska ha rumsgivare och internetstyrning såklart.
Blir det varmt inne när det är kallt ute ska du sänka kurvlutningen, men ta det i små steg och vänta minst ett dygn mellan varje sänkning så att det hinner "stabiliseras" mellan ändringarna.