0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En del av elen ser inte ut att vara fackmannamässigt gjord, tänker främst på fläkten med varvtalsregulatorn som hänger fritt.Undrar om nån klåfinger har installerat grejerna...
En del av elen ser inte ut att vara fackmannamässigt gjord, tänker främst på fläkten med varvtalsregulatorn som hänger fritt.Undrar om nån klåfinger har installerat grejerna... Men på undre elpatron under ratten så tror jag det sitter ett överhettningsskydd eller liknande, kolla om det går att trycka in knappen?
En del av elen? Är nog ingen elektriker som gjort det där eller så var hen så berusad att resultatet blev vad det blev.Dom där bilderna kunde man nästan använda i utbildningen för att visa "inte så".Är säkert ingen dum ide att ha en yrkesman att titta genom det där. Det visuella är väl en sak men om kopplingarna är lika välgjorda som ytfinishen så kan det vara rent av farligt.Kan ju givetvis hända att det som finns under ytan är helt ok och säkert men man undrar ju som sagt.Edit: Men om du har 60C i toppen på tanken så tror jag non inte problemet ligger där utan nånstans i distributionen/fördelningen till golvvärmen. Ser ut att vara ganska samma temp på både in- och utgående fördelare och ganska låga temperaturer, bara ca 20C
Tror som sagt inte att problemet med kalla golv i det här fallet har sin förklaring i värmemotståndet och dess överhettningsskydd utan är nog nånting i cirkulationen som fallerar. Om övre delen av tanken är 60C så ska det räcka gott och väl.Det kunde ju vara pumpen som stockat men dom ser ju rätt nya ut och Alphan borde larma för kärvad pump. Är inte 100 säker att Alpha 1:an gör det men tror nog det. Skulle det kunna vara de elektroniska ventilerna till slingorna som är stängda? Finns där nån form av flödesmätare på slingorna?
Du har nog rätt, golvvärmen hämtar värmen från övre delen av tanken.Man kan testa att lossa de där blå hattarna så ser man om det blir varmt i golvvärmen?Jag har för mig om att just golvvärmecentralen kan ha en liten inbyggd säkring som stänger allt om den går.Annars tror jag på att det kan vara luft i grejerna.