Hej!
Jag har nyligen köpt hus för första gången och i huset jag köpt finns det en stor ackumulatortank som är eluppvärmd. Jag har också vattenburen värme i golven. För ca två veckor sedan i samband med strömavbrott slutade golvvärmen att fungera (eller det kommer alternativt bara kallvatten i golvet, det är kallt). Jag har felsökt problemet med min noviskunskap men inte fått igång systemet igen än. Därför postar jag här i hopp omatt någon med mer erfarenhet än mig kan peka mig i rätt riktning. Jag bifogar nedantill bilder samt vad jag kommit fram till hittills! Mycket tacksam för hjälp.
Notera att jag är NOVIS när det kommer till tankar, värmesystem, pumpar, shuntar, ja allt som inte finns i en lägenhet med andra ord... Så ursäkta felaktiga termer och namn på saker och ting, hoppas ändå mitt inlägg är förståeligt.

1. Ackumulatortankens "övre del"(?) värmer fortfarande och är ca 60 grader. Jag har varmvatten i kranarna i huset. Den "undre" delen däremot är endast ca 20 grader och jag tror den var varmare innan strömavbrottet, ca 30-40 grader åtminstone. Misstänker att det är därför golvvärmen inte "funkar", det är kallt vatten som skickas ut?
2. Grundfos pumpen fungerar vad jag kan höra.
3. Alla säkringar i huset är OK och inget annat är trasigt efter strömavbrottet som skedde i samband med detta. Kan det finnas någon säkring i acktanken jag missat? Trasig elpatron? Letat men inte hittat någon.
4. Jag har testat att starta om och sätta på allt igen, och även fipplat omkring med inställningar på grundfos pump och lite andra reglage. Förmodligen felinställt just nu då jag fippla mest i blindo.
5. Jag har kontaktat NIBE direkt och de kunde inte ge mig jättemycket hjälp förutom detta;
"Hej och tack för ditt mejl till NIBE.
Din produkt är tillverkad 2007,elpatron följer ej med från oss utan den är extern så vilken kw den är på vet jag ej,vad vi kan tyda på bilden så har du ej slingorna inkopplad utan det är en stor tank med en varmvattenberedare i."

Kände att det blev lite rörigt nu när jag kollade igenom men du som läser får ha överseende och fråga om oklarheter i kommentarerna!
Extremt tacksam om någon kan bistå med tips & råd om hur jag ska fortsätta felsöka mitt kalla värmegolv!
/ Sebastian