0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Denna tråd verkar gå åt det hållet att 333G har en för lite KB CP. Jag sa så att om man inte litar på de som gör maskinen kanske man skall köpa en annan maskin Du försöker då göra dig lustig antar jag
Viessmann skulle aldrig nånsin släppa ut en produkt de inte var helt nöjda med, det borde du veta då du kommer från fastbränsle sidan Jag offererade en 1,5 MW flis panna och den som vann monterade en Arimax på 6 ton Viessmanns vägde 10 Stoppar dem in 4 extra ton skrot för att det är kul ? Samma gör dem på VP sidan, tex ladd slingorna,, de vägrar säga att en 300 l tank är för mer än 8 kw fast jag utan problem kört 15 kw i den och endast fått 6 i DT Thermia körde 16 kw med glädje i en 22 slinga och viessmann´s är 28 300 G gillar jag bättre endast för att den är 2 delad och kommer med en 390l VVB i ett paket som är jättebra, annars är det ju samma maskin typ.Skulle du absolut vilja ha mer CP,, kör dem i serie
Nu när jag bråkade på Rickard och han lyser med sin frånvaro måste ju någon grillar dig
4) 300-G är bra, jag gillar iallafall min pump och 300-G är just bara en pump, beredare kan man välja själv.5) Det viktiga med laddslingor är värmeöverförande yta. Titta på area (kvadratmeter) när du väljer. Jag skulle nog föredra 28 slinga framför 22, åtminstone när den är lång och fin. Man vill ju inte tappa flöde.Vitocal 300-G har 35 mm rör o slangar invändigt, anslutning utvändigt är R40. Vet inte om det är annorlunda på 333/343./Fredrik
4) Varför tycker du 300G är jättebra?Jag har hört att flera inte gillar VVB i emalj.Är det lätt att inspektera offeranoden? Vilken metall är offeranoden gjord av och hur lång är beräknad livslängd på den?