0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejEftersom du redan har vattenburen värme är min uppfattning att det är bäst att utnyttja det. Bergvärme alternativt jordvärme om din tomt passar är mycket bra. Luft/vatten eller luft/luft kanske inte är helt optimalt i Norrland där det är kallt (har jag förståt).De flesta L/V pumpar stoppar vid ca -10C och då måste man ha full effekt från annat håll som tar över.Lycka till från en på vastkustenMvh AndersA
Citat från: AndersA skrivet 19 januari 2006, 23:17:49HejEftersom du redan har vattenburen värme är min uppfattning att det är bäst att utnyttja det. Bergvärme alternativt jordvärme om din tomt passar är mycket bra. Luft/vatten eller luft/luft kanske inte är helt optimalt i Norrland där det är kallt (har jag förståt).De flesta L/V pumpar stoppar vid ca -10C och då måste man ha full effekt från annat håll som tar över.Lycka till från en på vastkustenMvh AndersAJaja....... har på 11,5 månader haft elvärmen på i 8 nätter, bor 88km söder polcirkeln, just nu ute -18, inne +22, all elvärme naturligtvis avstängd, braskaminen kall
Men se till att det blir en toshiba då annars fungerar det nog inte
tror inte 350 m2 är för mycket för en sådan