0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hur räknar du nu? FH35 med billig wifi kostar 15800+250kr broadlink=16050kr med dyr wifi lägg på en lax.C35 kostar 20' med installation, så 3-4 tusen skillnad beoende på vilken wifi du väljer.
Svensk kylservice tar 1495kr för Melcloud, utomlands billigare. C35-R är en bra pump, oavsett vilken du väljer så blir du nog nöjd.
Daikin stödjer IFTTT, kan vara praktiskt om du skall ha WiFi. R32 är också ett plus jämfört med FH35./D
Jag är i samma sits som du. Har dock haft pana HZ9 med ist för hz12. Pannan har haft lite problem tidigare med kvalitén har jag fått intryck av och det i kombination med kort garanti känns som att de går bort. Men iofs har man ju hemförsäkring som kanske kan hjälpa till?FH35 har en nackdel jämfört med panasonic (har inte hittat någon data om detta för daikin) och det är att den ger så hög effekt när det är svalt ute att den måste slå till och från med täta mellanrum vilket sliter mer men framförallt låter mer än en pump som tuggar på med lägre effekt när så önskas.Daikin verkar ha bra garanti och så men hur levererar c35r när det är kallt? Hittar inga data alls nästan.
Efter att ha pratat med Tomas på Daikin på telefon en bra stund har jag (trots noll säljsnack) blivit övertygad (övertygat mig själv) om att satsa på en C35R med polarpumpens villaägar-paket. Tyckte det lät skitnajs med wifistyrningens möjligheter och när allt kommer omkring så tror jag att de flesta pumparna funkar bra när de funkar som de ska, och gör inte daikin det så ingår ju en service efter 36 mån och man har väldigt bra garantier i övrigt så jag blir nog nöjd... Det var ett intressant samtal i övrigt, han pratade gott om Mitsubishi och väldigt sakligt och konkret och ganska mycket teori runt om snarare än att "vår pump är överlägsen därför att" osv.