0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Efter att ha begrundat testerna blev jag lite konfunderad.När jag beställde pump i höstas så fick jag en som heter RAS B-10 och om jag kommer ihåg beteckningarna på inne- och ute delarna så verkar de vara de med mycket sämre avgiven effekt, stämmer detta? Eller tänker jag fel. Om jag tänker rätt så skulle jag ha behövt en RAS B-13 istället. Om jag tänker rätt så kommer jag att känna mig vilseled, för efter samtal med säljare på Ventilationsutveckling så sa de att de ”nya” skulle ge mer av allt trots max effekt minskning från 6,2 till 5,8.Tacksam för kommentarer.HälsningarMicke
Citat från: mema95 skrivet 18 januari 2006, 10:15:24Hej!Efter att ha begrundat testerna blev jag lite konfunderad.När jag beställde pump i höstas så fick jag en som heter RAS B-10 och om jag kommer ihåg beteckningarna på inne- och ute delarna så verkar de vara de med mycket sämre avgiven effekt, stämmer detta? Eller tänker jag fel. Om jag tänker rätt så skulle jag ha behövt en RAS B-13 istället. Om jag tänker rätt så kommer jag att känna mig vilseled, för efter samtal med säljare på Ventilationsutveckling så sa de att de ”nya” skulle ge mer av allt trots max effekt minskning från 6,2 till 5,8.Tacksam för kommentarer.HälsningarMickeEfter lite forskande så kom jag fram till att de andra Toshiba modellerna med mycket sämre avgiven effekt är från standard- och komfortserierna. Så jag behöver inte vara konfunderad mera.
"Nu har jag hittat. Innetemp 20C utetemp -7C - -8C" Effekt kW COPToshiba RAS 10 2,3 2,53 RAS13 3,5 2,54 RASM18Y 5,1 2,55Panasonic E9 2,16 2,02 E12 2,86 1,82 2E18 3,00 1,99Mitsubishi A09 1,90 2,16 A12 2,50 1,79 SRK25ZB 2,72 2,11 SRK35ZB 2,96 2,37Toshiba ras 10 2.3kw Panasonic E9 2.16kw Hmmm jag gav ca 10k för min E9!!! Vad kostade era ras 10 Om 2 - 3 år har min betalt sig själv, och om det har kommit nya pumpar med superprestanda så kan jag lugnt köpa den nyaste !!!! studsKan nog vara så att toshiba är en av de bästa pumparna, men det behöver inte betyda i bästa köp LR ? Rolig tråd för toshiba ägare , Rolig tråd för andra med !!!
Panasonic E9 2.16kw Om 2 - 3 år har min betalt sig själv, och om det har kommit nya pumpar med superprestanda så kan jag lugnt köpa den nyaste
Ja du "Matsa" nu har du tydligen gjort bort dig......... igen