0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har någon nåt bra tips att få bort de förbannade maskrosorna?Har tagit hål runt och tagit bort det mesta av den och fyllt på med ny jord. Har inte så många ännu på gräsmattan så det går. Begränsningsslingan till klipparen har fått lida en gång då jag klippte av den med spaden.... = ännu mera arbete
Agraking säljer något som heter Dicotex Ska va effektivt som fan
HEHE, -28°C i morse, våren känns avlägsen, men den kommer nog så småningom.Vi har nog ca 80 cm snö kvar efter de två veckorna med varmt väder, kanonföre för skotern, kom dessutom ett par cm snö som kyler maskinerna i går, så inga problem med det heller.
Jag väntar tills det blir varmare.Det blev lite osmakligt för en stund i April/Maj förra året, i dessa coroatider. Passa på och blandat ner gräsfrön i dressingen.
En sak jag tänkte testa i år med områden som är lite särskilt hemska och där ogräset tagit överhanden till så stor grad att det i princip blir nysådd är att blanda gräsfrö, sand och jord någon vecka i förväg och sedan låta dem förgro i garaget. Sägs att man kan kasta ut dem när man ser att de preciiis kommit igång, så får man ett litet övertag mot diverse ogräsfrön som ur runt. Tänker mig en rätt generös dos frön också så det blir rätt och svårt för annat att växa där. Ett tag.