0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
https://www.pixeltopic.com/image/xycieutfttchek/Pumpen stannade när jag höll på med växlarna och sen blev envelope strecket rött.. Varför blir detta?
Nu måste jag be om ursäkt.När jag visade filmen på dom vandrande vartalen var tempen för hög och därför blev det så.Ren okunskap från min sida, ber än en gång om ursäkt.Har lärt mig en del efter det men är inte fullärd än Det jag har lärt mig är att 1850rpm är ett vanligt vartal.Jag kan också spärra min på 1an och 2an om jag gör det i rätt tillfälle ,dock faller den in i on/off på trean om jag lämnar den så .Väntar med spänning på uppdateringen.Det är bara att ligga på återförsäljaren/Thermia så vi får rättsida på det här.Jag använder droppbox till filmer
Den är i standby tror jag
Problemet är som jag många gånger skrivit att kunskapsnivån bland installatörer och projektörer tyvärr är alldeles för låg.Dessutom UTMÄRKER sig Thermia än så länge bland tillverkare av invertrar med flest probleminstallationer, om det är ett tecken på att de har de sämsta projektörerna/installatörerna, om värmepumpen, eller om kombinationen pump + projektör/installatör är sämst tar jag inte ställning till.Jag dristar mig dock att påstå att de inte lyckats med värmepumpen, och då kanske framförallt styrbiten, och kanske valet av kompressor, då den verkar kräva säkerhetsfunktioner som andra inte har.