0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skulle du CC o oraklet göra som TS comfort skriva under riktigt namn och skriva sakligt skulle det vara en bra källa att få nya kunder. För de kunder som gör efterforskning. Långt ifrån alla gör det.Skulle jag vilja ha en llvp och bo nära tscomfort skulle jag absolut kontakta honom.
Jag är en helt vanlig knegare. Jag är anställd precis som vem som helst. Fartblind är jag inte heller eftersom man då först uppnå en fart och det har inte jag gjort Grejen är ju att du missförstår detta med DT. När ni stryper on radiatorn så ni får 7 då har du strypt in lyftet från kompressorn och inte avkylningen på raden. Raddens dt fluktuerar hela tiden beroende på skalets läckage.Därför blir alla IR o tejp rekommendationer fel och iaf jag vill gärna göra rätt Gör en omröstning om hysteres också vore intressant. Nu skall jag rösta på mina 4k dt över min kondensor ( konstant är det tackvare min tank ) medans jag med spänning inväntar vilka alla andra är
Måle, Har ni räknat på hur lång tid det tar för kunden att få tillbaka investeringen Med bytet av täta och fungerande radiatorer ? I det skick dem är som hela och täta har dem lika högt värde som när dem Är nya !
30% på drivenergin Då tar det tid
Skulle någon vilja förklara för mig vad som är "rätt" kv värde när man ska justera in radiatorer?Jag står inför byte av VP. Det kommer att bli en 10 kW Viessmann 300 G med 390 l VVB samt en arbetstank på 400 liter.Har försökt räkna lite och förstå det här med kv värde på radiatorer etc.Ett exempel. Ett rum på 10 m2, 50W/m2 dvs 500 W.C22 600x1200 som ger 517W vid 45/35/22 C vid ett flödesbehov av 52,40 l/h.Nu när jag har ett beräknat flöde så behöver jag bara ett mottrryck för att få fram kv?Är det så? Är det totala mottrycket fram till radiatorn eller använder man sig bara av mottrycket som radiatorventilen/kopplet ger och antar att man har lägre mottryck i stammen/slingan fram så den kommer inte att styra ändå, om man nu håller sig till 100 Pa/m "regeln".Hoppas ni hajjar vad jag försöker skriva, för jag hajjar knappt själv...