0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fanns ignorera funktion förr iaf aktivera den
OK, hittar inte den, men när jag gör det så
Yes. Står det CC:s el på hans bil o hans firma heter Cc:s el då litar jag som kund på att han är lika kompetent som svenska kocken. Så är det i många fall. Jag kanske skulle göra lite efterforskning men det gör inte alla.
Gå in i din profil, där står "kompisar/ignorerade". Där kan du göra ändringar.
Till alla jävla surpuppor!Vad är det egentligen Ni eftersträvar, utan att bråka?Är det inte meningen att hjälpa andra fåntrattar? Även om man ligger i högre division? GT-känner jag till(gin+tonic) GP nytt för mig, men helt OK!Så jävla fin sommar på er Alla! Bara att mjuka upp stämningen? Det finns väl andra värden?
Efter mer än ett årtionde av funderingar, och debatter, om detta med arbetstank så är min "generella" slutsats att den behövs om installatör och/eller villaägare nödvändigt vill att huset skall utrustas med, och använda termostater till 100%.BBR kräver det vid nybygge eller större utbyggnad, så om man följer BBR så skall man installera en arbetstank, oavsett system.För de som bryter mot BBR (ofta med kommunens godkännande) eller kan tänka sig att öppna minst 70% av termostaterna helt så kan man som regel få ett väl fungerande värmepumpssystem i de allra flesta villor som byggts i Sverige.Det finns undantag, t.ex. Älvsbyhus byggda under sent 60-tal och tidigt 70-tal, där man har extremt klena rör och hög temp i systemet för att hålla huset varmt.I denna typ av hus rekommenderar jag inte alls värmepump, i dessa hus är det bättre med fjärrvärme eller pelletskamin om man vill spara en slant.OM man inte väljer att bygga om systemet eller sätter in en värmepump med 30-50% effekttäckning och arbetstank.Volymtank eller arbetstank (beroende på distributionssystem) gör de flesta system "bättre", det ger aningen lägre energiförbrukning, och lite längre livslängd, men det är osäkert om det lönar sig ekonomiskt så länge man accepterar att inte aktivera mer än 30% av termostaterna i huset, optimerar kurvan, parallellförskjutningen och flödet över varje enskild radiator/golvvärmeslinga.
Men grabbar Såg ni titeln på tråden som Rickard skapa ( inte jag ) Jag blir ombedd att förklara !Nu ställs saken på sin spets ska jag då utlämna dem parametrar. Som ska göras ? Så om du inte förstår vad som skrivs och är nyfiken på att lära dig Fråga bara , Sen när någon vänder sig för att söka svar på internet , Vad ska han/hon då få för info ? Är det tyckande frågor kan det bli vad som som helst Är det Fakta frågor som innefattar. Fysik och matte finns som i detta Fall finns det ett par parametrar att kunna och som ligger till grund för Vad man ska göra , det jobbar alla UTB vvsare med @ Jiri Va fan tror du jag skriver för ! Just för att visa och hjälpa till en sista gång ,Kan en villaägare genom att ställa rätt frågor till sin tilltänkta Installatör solla bort TV/radiohandlarn. Bilförsäljare som jobbar åt säljbolag Mm och få en installation som faktiskt är värd sin investering Utan att behöva spräcka hysteres Ställa om intergralet så övertempereringen blir katastrof Flödet blir så högt att det uppstår ljud Det går inte att reglera , och med den farten även riskera att stanna på Hög retur ,Vad blir åtgärderna ?En knapptryckare , som sträcker ut styret , kompressorn går kretsen går och allt är med en felaktig process , när egentligen familjen är lurad på sin investering , tillverkarens garantier blir lurade , försäkringsbolagen blir lurade , och alla vi människor får betala för en klippares okunskap , Har jag hjälpt 1 med att förstå är jag nöjd , Att stjälpa 1000 tals med felaktiga råd undermålig kunskapsnivåGenom att skriva vad man tror är sant är lika felaktigt som klipparnas Besök i pannrummet , Måle, Har ni räknat på hur lång tid det tar för kunden att få tillbaka investeringen Med bytet av täta och fungerande radiatorer ? I det skick dem är som hela och täta har dem lika högt värde som när dem Är nya !