0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du borde inte separera trådar efter behag det är så jag menar givetvis
Vad bevisar du genom att ingen läser 20 dt i sin vp
Hur vet du att info du läser stämmer? Du utgår från att de dumma installatörerna ljuger och konsumenterna på forumet talar sanning
Det är just det en administratör av ett forum SKA göra, vilket jag inte är så bra på.I just detta fall kom diskussionen om arbetstank att ta fart i tråden om brorsonens hus, där flödet i externa kretsen är så mycket högre att en arbetstank försämrar anläggningen istället för att förbättra den.Att då låta den diskussionen ta plats i den tråden är fel, och att separera detta ämne var helt rätt, även om jag förstått att du inte gillar det.Jag bevisar att det inte finns särskilt många DT20-system bland forumets medlemmar.OM det verkligen vore DT20-system skulle de inte kunna få 7-8 graders deltaT utan att seriekoppla cirkpumpar för att övervinna tryckfallet.Sen kan det väl finnas några värmepumpar som är klent dimensionerade och därför har låg deltaT, men min erfarenhet är att de flesta ligger rätt högt i effekttäckningsgrad.Roland är väl en av få som ligger på ca 50% effekttäckning.