0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För ganska länge sedan fanns det trådar som berörde ett företag i Stockholmsområdet som sålde billiga presskopplingar (och hyrde ut verktyg) till kopparrör. Av trådarna framgår också att företaget annonserade i forumet, vilket jag inte kan se att de gör nu. Finns firman kvar och är det någon som har en länk att bjuda på?
HejVarför inte tennlöda i stället? Inget åldrande gummi samt halva priset på rördelarna.Dessutom är delarna inte så klumpiga och har mindre byggmått.Inga dyra verktygskostnader, en bra lödlampa (gasoldriven) kostar 150SEK hos Biltema alternativt en eldriven lödtång under en tusenlapp.Bara fördelar alltså.Mvh AndersA
Av dessa har jag fått göra/dra om 5 kläm och 3 gängtejp som varit otäta, samt två fabriksmonterade fiberpackningar
*Skratt*Du har rätt. Det är på små grejjer som manometrar etc jag tycker det är smidigt med tejp. Men som du också konstaterat så är det en vansklig tätningsmetod som kräver perfekt mängd tejp och ingen tillbakavridning.Av en röris lärde jag mig att tägga locktite utanpå tejpen för att få ytterligare tätning + bättre glid vid inskruvning.
Kleta på locherpasta på klämkopplingarna så håller dom tätt dom med. Jag hade t.o.m en som jag glömt dra åt, den höll tätt ändå.