0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej, i installationsanvisning till min ECO-AIR står det tydligt att utedelen ska ha slang för att eliminera resonans och vibrationer in i huset.
Sovningen har hittills inte varit ett problem då sovrummet ligger i andra änden av huset.Och jag ska inte överdriva, man behöver inte hörselkåpor inomhus. Det handlar om ett svagt, irriterande, svårplacerat resonans ljud som man främst märker när det är helt tyst i huset.Jag är också lekman på området, men hade precis som du förväntat mig någon slags flexibel anslutning. Hos mig är kopparrören direkt (fast) monterade mot utedelen. Förutom vibrationer undrar jag vad som händer när grusbädden sätter sig några millimeter.... Vill ju inte ha utedelen hängande i anslutningarna Jag väntar med spänning på svar från 'Thermia support' eller 'Adam' 1...Har min installatör gjort något fel? 2...Är det fel på min utrustning? 3...Går det att avhjälpa/minimera?Jag lovar att uppdatera med hur det utvecklar sig, jag vill absolut inte ge Atria ett (förhoppningsvis) oförtjänt dåligt rykte./Per
Fattar inte varför man snålar på anslutningsslangar, under 500-lappen för två.
Om han tvingas sätta dit mer än 2 kanske du får pröjsa ett par av dem.
För att förtydliga mig, så har jag rör från pannan ut genom källarväggen. Från pumpen fram till källarväggen har jag sedan två flexslangar 80 cm långa.