0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Hej!Jag har en nybyggt hus på ca 220 kvm med en NIBE F730. Vattenburen golvvärme på nedervåningen. Idag så körde jag en diskmaskin samtidigt som jag duschade riktigt varmt ca 10-15 min och vattnet blev ljummet. Är det något fel på min pump eller är de såhär kassa? Jag har 19 grader angivit på pumpen i inställningsmodullen. MvhClaes
På en 730/750 kan man ställa in vid vilken temperatur som den ska börja tillverka varmvatten?Tänker att man kan få den att jobba längre stunder istället för att kompressorn startar så fort tempen gått ner någon enstaka grad.Hemma skulle det funka med något ekonomiläge. Knappt att den kommer behöva tillverka värme till radiatorerna eftersom luftvärmepumpen värmer utan bekymmer.
Hmm...har du högre COP på LLVP menar du?Öka VV-prioriteringen under värmepump/avancerat/driftsprioritering och ändra varmvatten start/stopp i servicemenyn för varmvatten (håll in bakåtknappen i 8 sekunder)
Tack, då finns den valmöjligheten Nej jag vet inte om en F730 el Panasonic HZ9 är effektivast.LLVPen värmer i alla fall effektivt.
Vad har du för årsförbrukning och hur mycket käkar LLVP respektive FLVP F730?
Du kan reglera tappvarmvattentemperaturen:Bland komfortval för varmvatten, finns lyx som ett val, då höjs varmvattentemperaturen och du kan duscha längre/varmare.Om ni mot förmodan skulle göra slut på "lyx-varmvattnet " likförbannat, finns även ett fultrix man kan köra.. men det går vi igenom efter att du testat lyxvarianten.
Nu står det 44 grader på varmvatten ca 1h efter att det stod 35 grader.