0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Hej!Jag har undran om F730 som någon kanske kan bekräfta eller förkasta. Jag står i begrepp att byta min trasiga 310P (18 år gammal) och kan F730 vara ett alternativ. Dock säger min lokala Nibe-installatör här i Stockholm att F730 inte kommer att fungera om jag behöver ha värmen på under sommarmånaderna för det klarar den inte av. Det hade något med en dubbelmantling att göra som tydligen F370 har och även F750. Hans rekommendation är då antingen en F370 eller en F750 om jag vill kunna ha varma golv även på sommaren. En gigantisk prisskillnad dock.Själv tycker jag ju att det låter konstigt att en värmepump (dessutom deras senaste modell!) inte skulle klara av att leverera värme på sommaren. Det måste väl ändå vara den enklaste perioden tänker jag. Varm inneluft och allt.Jag har ett modernt och välisolerat hus som sällan behöver tillskottsvärme utöver det kompressorn ger och på sommaren är det automatiskt varmt i huset pga många fönster. Från maj till augusti behövs egentligen ingen uppvärmning alls men däremot vill jag ha varmt på golvet i badrummen så där står värmen på även på sommaren och så vill jag fortsätta att ha det även med ny värmepump.Har han rätt om F730? Han vill helst sälja en F370. Nån som vet nåt?Per