Hejsan alla!
Jag är jätteny på forumet, har ingen som helst utbildning i det som dom flesta verkar ha här på forumet.
Jag har precis flyttat in i ett radhus, 2 plan på 112kvm.
Plattan är betong med vattenburen golvvärme och på övervåningen finns radiatorer (4st, 1 i varje sovrum).
I samma tid som jag skriver detta är det 0 grader ute och Nibe visar 21.7grader inomhus.
Tidigare har jag haft stora problem med att få koll på inställningar osv.
Eftersom jag själv är okunnig så kan jag varken ställa motfrågor eller veta varför vissa inställningar görs.
Jag har fått lite hjälp av en kompis kompis som kan detta.
Det som stod tidigare va en taskig kurva och min. framledningstemp 50grader (varit så sedan installation).
Inomhustemperaturen på pumpen va ställd till 21 grader.
Mina termostater (1 för kök, 1 för vardagsrum, 1 för hall, 1 i badrummet) stått på 22grader och radiatorerna på övervåningen har stått på 5 (max uppvridet, riktigt riktigt varma element).
Denna vän har då ställt min. framledningstemp på 20grader och ställt in en värmekurva som är vad han anser rätt ok. För att inte hålla med med allt för mycket så står den såhär kortfattat (bifogar fil också):
- Framledningstemp vid -10grader (35grader)
- Framledningstemp vid 0grader (30grader)
- Framledningstemp vid +10 grader (20grader)
Till detta har han då ställt inomhus temp på 20 grader och ställt termostaterna på 20grader.
Radiatorerna på övervåningen står på 5 (max uppvridet) men dom är iskalla.
Nu står jag här med ett tidigare jättevarmt hus med dåliga inställningar till ett riktigt kallt hus med en dotter som leker hela dagarna. Sovrummen är bokstavligen iskalla. Allt va supervarmt fredagen och igår lördag gjordes alla nya inställningar.
Jag hade önskat att radiatorerna fortfarande kunde vara så varma som jag vill, som man kan bestämma 1-5 på termostaten. Men också ha en behaglig temperatur i golvet på markplan. Just nu fryser alla och jag vet inte vilka inställningar jag ska ändra på.

Jag hoppas det finns någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig som är helt okunnig person eller rikta mig mot någon som jag kan höra av mig till. Tack på förhand!
PS: Den som känner att han/hon har lite tid att hjälpa mig är jag fullt ok med att ange mer info och bilder om det skulle behövas. Jag är som sagt helt grön gällande detta så jag vet inte vad man ska ta upp och inte.