Hej.
Pumpen meddelade "Pressostat låg", varpå jag kollade så att cirkulationspumparna snurrade, och ökade trycket i systemet med vattenslangen, som jag brukar. När detta inte hjälpte kontaktade jag reparatör som menade att cirkulationspumpen var boven i dramat, trots att den gick som den ska. Temperaturen för "Köldbärare in" låg runt 50 grader.
Reparatören kommer hit och byter cirkulationspumpen. När han är klar fungerar ändå inte systemet. "Pressostat låg" slår till efter bara några sekunder, och han kan inte förstå varför det inte fungerar. Han hinner inte kolla felet utan får be en annan reparatör komma, som då dök upp några dagar senare.
När denne reparatör undersökt ringer han till mig och säger att all gas läckt ut för att "timglaset" har spruckit. Han kunde inte åtgärda det då han inte hade någon gas med sig. Jag kommer hem och kollar över pumpen och finner då att "Köldbärare in" står på -4,5 grader.
Nu vaknade jag idag och fick känslan av att något inte står rätt till. Har ställt mig frågan om den snurrande cirkulationspumpen behövde bytas ut, då det ändå inte fungerade efteråt. Hur kan timglaset bara gå sönder? Hur kommer det sig att "Köldbärare in" plötsligt är nere på botten?
Önskar eran hjälp. Jag vet inte vart det där timglaset sitter, hur stort det är och hur det ser ut? Kan någon leda mig? Vad är era tankar kring min förklaring av händelseförloppet?
Stort tack på förhand.
/Gherry