0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du kan lägga till flera logg punkter om du gör det manuellt i tex anteckningar.
Jag råkade stöta på den här tråden + några andra om loggning.Har jag fattat rätt att det alltså går att välja parametrar för "vanlig" usb-loggning? (D.v.s. ingen modbus-hårdvara)? Nice!Frågor på det:- Ska log.set-filen ligga på usb-minnet medan man loggar? (I "vanliga frågor om log.set" som jag googlade fram på Nibes hemsida så står att man ska sätta i minnet med filen, bocka i loggning och sedan rycka ur minnet.)- Räcker det med att plocka bort filen från minnet för att återställa default-uppsättningen?- Så hade jag en fundering på hur många parametrar man törs logga också eftersom det tydligen går att ha fler än 20, men det verkar inte finnas ett klart svar på det. (Helst vill man ju logga allt, men man kanske inte ska utmana ödet. Det är ju synd om mjukvaran kraschar för att den blir för upptagen med att logga.)
Japp vet inte hur många vp klarar men jag kör nog närmare 30 punkter eftersom vissa tex effektvakten tar 2 st punkter per loggad fas så är inte 20 så mycket.
Annars funderar jag på om jag ska exportera parameterlistorna för alla modellerna som finns med i ModbusManager och slå ihop till en lista,
Hur gick det för dig? Blev det något av din applikation?
jag har för mig att det bara var att välja modell i ModbusManager, exportera...