Jag mätar under isoleringen på gasledningen och temperaturen varierar vid -10°C ute mellan +65°C ned till +26°C då kommer det en avfrostning. Vid ännu kallare väder låt säga -22° ligger det mellan +55°C ned till +21°C då avfrostningen kommer. Anledninngen till att jag började mäta var att jag brände mig på gasledningen vid ett tillfälle och då snurrade hjärncellerna till och ledde osökt tanken in på varmt vatten och vad man kan ha det till!
Detta misstroende är skumt men leder in tankarna på en snöskoter jag en gång ägde, den var ny och fick som vanligt för mig ingen mild inkörning. Den gick otroligt bra och jag berättade vid ett servicetillfälle att den gjorde 135Km/h killen himlade med ögonen "visst visst"! De hade problem med just den modellen, kunderna tyckte att toppfarten var för låg. Jag sa, när du har bytt mattklackarna (garantidefekt) kan du väl köra en sväng så får du se! De ringde från verkstan på eftermiddagen och frågade om de skulle få plocka isär den och kolla varför den gick så bra! Jag var inte villig att lämna min maskin till forskningen men det kändes som en upprättelse iaf!
Mvh Joakar
Mvh Joakar