Loggar lite för att trimma in min F1155 som installerades i höstas. I loggen får man parametern "Relays PCA-Base" som är en slags statusindikering.
Jag Googlade runt lite och den bästa översättningstabellen hittade jag på ett finskt forum:
http://www.maalampofoorumi.fi/index.php?topic=1489.0Nöjde mig dock inte riktigt utan mailade
FragaNIBE@nibe.se och fick efter lite bollande fram att parametern "Relays PCA-Base" är det decimala värdet av en byte (egentligen nibble) där fyra olika reläer representeras av en bit.
Alltså:
Kompressor 0001
Värmebärarpump 0010
Köldbärarpump 0100
Växelventil i VV-läge 1000
Om pumpen producerar värme så är kompressor till, värmebärarpump till och köldbärarpump till, vilket ger 0111 = 7 decimalt
Översatt till en decimal tabell blir det då (Taget från finska siten och översatt):
2 Bara cirkulationspumpen går (viloläge)
6 Start eller stoppsituation vid värmeproduktion (pumpar går och växelventil i värmeläge)
7 Produktion av värme
8 Växelventilen i läge varmvattenproduktion, de övriga av
10 Växelventil i läge varmvattenproduktion och värmebärarpumpen går, (förmodligen hög utetemperatur)
14 Start eller stopp under varmvattenproduktion (pumpar går och växelventil i varmvattenläge, kompressor går ej.)
15 Varmvattenproduktion
Hoppas det kan vara till nytta för någon!