0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan du inte se hz i NibeUplink via dessa:köldbärarpumphastighet värmebärarpumpshastighet aktuell kompressorfrekvens
Var lite otydlig, menade att det inte finns en linje för hz i ett diagram så att man ser vad pumpen kört med för hz vid en specifik tidpunkt.
Kan man välja vad som ska loggas till uplink lika som man kan vid usb loggning ?
Vad jag kan se så går inte pumpen fort (runt 20hz) förutom när den håller på med vv. Detta är kanske för att det är bättre att den går hela tiden långsamt än start och stopp?Kan man ändra så den går mindre än 20hz, skulle detta vara några problem? Som det är nu så står den stilla cirka 15-20min och sedan startar den igen.
Troligtvis för att styrdatorn "tycker" att det börjar bli kallt i borrhålet och inte vill kyla ned det mer.
...Kb pumpen går på max ...Dessutom har du väldigt hög framledningstemp....
Tror inte på klämda slangar vp lämnar ganska hög effekt säkert runt 10 kw i alla fall och även om borran är ganska kort så är deltat lågt. Det går att ändra i vp hur lågt man tillåter kb tempen bli jag skulle låta den bli kallare än vad du troligtvis tillåter i dag. Skriver som vanligt om du kör usb loggning ser man bättre vad vp gör. Varför har du inte strömkännarna till effektvakten installerade ? är inne givaren inkopplad ? båda följer med vp.