0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Just nu är det el element, jag har tittat på Mitsubushi (MSZ-FH 25) till nedre plan, till övre plan kommer vi inte att behöva på ett tag då det finns lite att göra där just nu och vi inte kommer att kunna använda det utrymmet på ett tag. Jag fick offert på 17.000kr installerat o klart för den, som max och det kunde bli billigare om installationen gick lätt. Är det ett bra pris?
Tack för alla svar, efter att ha läst lite nu sen jag la upp den här tråden så fastnade jag lite för https://www.polarpumpen.se/luft-luft-varmepump/varumarken/toshiba/toshiba-polar-25den verkar ha ett högt COP värde och med tanke på att det är typ runt 3-10 grader här hela vintern för det mesta så verkar det vara ett bättre alternativ? Jag vill inte tänka på kostnaden för värme bara för att jag inte köpte ett effektivare pump. Jag är inte ute efter ett billigt alternativ häller, bara huset blir varmt utan att jag tömmer kontot på elräkningen i månadsskiftet Vilken hade ni tagit? Toshiban Polar 25 eller Mitsubushi FH35?
Underbar forum, tack för alla svaren. det blidde en FH35 som installeras nu i veckan