0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har också en elvvb i serie efter vp. Drar max 8 kwh /dygn då den går på en timer. Inget ovanligt alls när badkaret använs ofta
Nyfiken på timern. Har du tariffabonnemang eller vad är iden?
Jag har en el-vvb som jag använder då vvb i värmepumpen är hål i. Den matas av förvärmt vatten via en beredare i acktanken. Satte en elmätare på vvb för att kolla om det är värt att byta till en dubbelmantlad vvb och koppla till värmepumpen. Till min förvåning hade vi 10kw detta dygn. Då har vi inte gjort något ovanligt. Och det stämmer ganska bra med de 200 liter oblandat varmvatten som gått åt per dygn i snitt senaste månaden. Så det är utan tvekan värt att byta om det ligger i de valörerna. Det får mig oooooosökt att tänka på om ni andra också förbrukar så mycket eller om jag ska sätta en myntautomat i duschen så damen skärper sig 133 m3 oblandat 60-90 gradit vatten på max 3 år, minns inte om jag installerade mätaren direkt eller senare..
Om du skall byta beredare ska du inte använda en dubbelmantlad, ta en med slinga, mycket effektivare och snabbare att värma VV.