Hej!
Tack för svaret. skall tillägga att jag helt saknar kunskaper i ämnet. mina funderingar är ganska mycket av typen try-error men får man lite praktiska tips innan så kanske det inte blir heltokigt.
Då kapaciteten på inomhusenheten är för stor för rummet den sitter i idag så tänkte jag täcka delar av den för att leda av mindre värme där och hoppades att resterande kunde avledas till vattnet. kanske inte funkar så riktigt?
Planen har varit i princip ett 100mm rör, ca 1,5 m högt som skulle skruvas upp på väggen. med en lindad kopparslinga i. denna tänkte jag bara skulle vara ca 1.5-2 meter och i samma dimension som bef ledning mellan utedel-innedel. tänkte ha den i botten där returvattnet från radiatorn skall in och sen ta ut framledning i toppen. det bör ske en helt annan avledning mot ett kopparrör som badar i vatten jämfört med leftelementet i inomhusdelen tänkte jag.
Att byta kompressor mm ser jag som uteslutet. Projektet är väldigt basic alltså.
Som radiatorsystem har jag haft fundering på ett beg bilkyl då jag har det liggande. billigaste cirkpumpen jag kan hitta samt pex-slang emellan. tänkte ta en expansionstank från en bil också bara för att ha någonstans att fylla systemet. det skall även fyllas med glykol tänkte jag.