0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan tillägga att direkt efter den startat står det "värmepumpstart" på den displaysidan som normalt säger "inget behov" när den är klar så den inser att den behöver köra men det tar som sagt några minuter innan den går igång igen. Inga larm vad jag kan se.Driftintervall för värmepump under servicemenyn är satt till 20 min, antar att det är för att den ska göra max 3 starter per timme, inte borde det tvinga till att starta med 20 min intervall om den lika gärna kan gå konstant?
5-8 grader är lagom, lite mera kan va ok på tex på stora radiatorer. Men få igång alla radiatorer det är tokviktigt för att kunna få varmt. Då kanske både kompressorn och elpatronen kan gå samtidigt utan att slå av.Du har nog det fel som fanns på styren för 16 år sen. Vet inte hur lång tid det felet fanns i styren. Hur gammal är din maskin?Min installatör skickade inte några papper till Thermia då kunde dom ju inte få tag på mig. Jag klagade många gånger utan att få hjälp!Det är MAX returtemp som ska va blockerad nån minut efter VV produktion. Om inte den är blockerad då stannar den FELAKTIGT varje gång den gjort VV.Felet fixades på ett halvprovisoriskt sätt enligt mig men det fungerar. Givaren för returledningen flyttades "utanför" pumpen. Då känner inte givaren (styrdatorn) den för varma returtempen som uppstår varje gång efter vv produktion. Om du har det här felet då framgår det i sista menyn, (där du ser timmar mm.): Då står det Hög returtemp direkt efter en VV körning....