0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad är det för fel på Panasonic?
Hej!Jag hade tänkt att köpa en HE9:a ,men vad är det för skillnad mellan HE9:an och E12:an förutom priset?MVH Filip
Citat från: Filip1 skrivet 08 januari 2006, 18:24:47Hej!Jag hade tänkt att köpa en HE9:a ,men vad är det för skillnad mellan HE9:an och E12:an förutom priset?MVH FilipEffektiviteten. En HE9 lär gå betydligt billigare än en E12:a. HE9:an har Scrollkompressor vilken har få rörliga delar, bra ur hållbarhetssynpunkt. HE9:an kan som lägst gå ner till 600W, E12:an 800W, på hösten och vår är lägstatemperatur väldigt relevant om man inte vill att pumpen ska stanna och starta i tid och otid, och det vill man ju inte...
Citat från: Filip1 skrivet 08 januari 2006, 20:31:43Vad är det för fel på Panasonic?Inget ! ! !
Citat från: Panasonic E9 skrivet 09 januari 2006, 00:37:57Citat från: Filip1 skrivet 08 januari 2006, 18:24:47Hej!Jag hade tänkt att köpa en HE9:a ,men vad är det för skillnad mellan HE9:an och E12:an förutom priset?MVH FilipEffektiviteten. En HE9 lär gå betydligt billigare än en E12:a. HE9:an har Scrollkompressor vilken har få rörliga delar, bra ur hållbarhetssynpunkt. HE9:an kan som lägst gå ner till 600W, E12:an 800W, på hösten och vår är lägstatemperatur väldigt relevant om man inte vill att pumpen ska stanna och starta i tid och otid, och det vill man ju inte... Hej min gammla E12ckp tuffar just nu på 600 watt ( skroll) men min nya E12 dke tycker jag sällan går under 1000 Watt (Tvin rotary) & bägge inställd på samma grader ckp n går billigare än dke n per 24 tim fast ckp n värmer över våningen större yta & större fönster dke n värmer källaren med mycket mindre fönster & ytaman kan undra varför de slutade med skroll i de maskinerna ?m.v.h Kjell.
Citat från: kjell62 skrivet 09 januari 2006, 21:54:39Citat från: Panasonic E9 skrivet 09 januari 2006, 00:37:57Citat från: Filip1 skrivet 08 januari 2006, 18:24:47Hej!Jag hade tänkt att köpa en HE9:a ,men vad är det för skillnad mellan HE9:an och E12:an förutom priset?MVH FilipEffektiviteten. En HE9 lär gå betydligt billigare än en E12:a. HE9:an har Scrollkompressor vilken har få rörliga delar, bra ur hållbarhetssynpunkt. HE9:an kan som lägst gå ner till 600W, E12:an 800W, på hösten och vår är lägstatemperatur väldigt relevant om man inte vill att pumpen ska stanna och starta i tid och otid, och det vill man ju inte... Hej min gammla E12ckp tuffar just nu på 600 watt ( skroll) men min nya E12 dke tycker jag sällan går under 1000 Watt (Tvin rotary) & bägge inställd på samma grader ckp n går billigare än dke n per 24 tim fast ckp n värmer över våningen större yta & större fönster dke n värmer källaren med mycket mindre fönster & ytaman kan undra varför de slutade med skroll i de maskinerna ?m.v.h Kjell.Twin rotary är teoretiskt mycket bättre i en inverter än scroll. Men teori och praktik måste kombineras, det har andra lyckats med till fullo. Men enligt utsago på forumet inte Pana.Men får dom hålla på i några år så.Lite som att ha tillverka en TV med världens bästa bildskärm, men elektronik programmerad så att bilden fladdrar och hackar etc.Eller världens bästa F1 bil, som körs av ett fyllo. Lite extrema exempel, jag vet. Lägsta avgiven effekt 600 watt har andra fabrikat haft i generationer på sina pumpar redan, nu även pana och det är bra.
Citat från: Matsa skrivet 08 januari 2006, 21:50:43Citat från: Filip1 skrivet 08 januari 2006, 20:31:43Vad är det för fel på Panasonic?Inget ! ! ! Jasså??? Alla igenisningsproblem som florerar här på forumet då???
Det gäller bara en modell (HE) och verkar vara löst med kretskortsbyte.
Citat från: Panasonic E9 skrivet 10 januari 2006, 17:09:00Det gäller bara en modell (HE) och verkar vara löst med kretskortsbyte.Är väl en, som jag fattat det, nöd-lösning enl. expertisen