Antal personer som röstat: 55
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skillnaden mellan dig och mig är väl främst att jag inte tror att det blir dyrare att bygga långsiktigt hållbara lösningar än ny kärnkraft.Att i det läget bygga kärnkraft istället för långsiktigt hållbart tycker jag är en konstig grundinställning - och då inte minst då vi vet att den långsiktigt hållbara kraften skapar mer jobb, och kanske (om vi inte väntar för länge) en ny gren av produktion som skapar exportintäkter som kan göra att vi behåller våra överskott i handelsbalansen.
Nu bygger Kina, Saudiarabien, Sydafrika och många fler ut kärnkraften, bra för klimatet, men det kommer att bli fler härdsmältor.Vi måste nog trots allt se det som en sista desperat övergångsfas innan de hållbara alternativen blivit så pass billiga att det är ett ekonomiskt och logistiskt hållbart alternativ, men jag tycker det är oerhört märkligt att länderna i arabvärden, indien och afrika inte bygger solenergi i massiv skala, mycket märkligt, eller rättare sagt, idiotiskt.
Ja, och nu höjs skatten på etanol så den kommer att sluta användas helt i bilflottan.Mycket märkligt.Tacka EU för det.