0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det kan det nog vara, men nu får det bli en ny maskin. Orkar inte rodda med gammalt skit Lånar grabbens caddy så kanske jag kan ta hem en ny på en gång..
Haha, du VILL handla! Silen kommer man ju annars åt lätt genom att bara lossa inloppsslangen..En gammal Cylinda ska man hålla liv i! Såna maskiner från Varaslätten görs inte längre!
Jag tror det är mekaniken (eller elektroniken) som styr istillverkningen, bullret kommer att försvinna mer eller mindre när du anslutit vatten i så fall.Visst händer det att den gör is på nätterna, men sällan man störs. Ett klassiskt exempel på att man inte både kan äta kakan och ha den kvar.Vill du ha en ismaskin så kommer den att höras, både då isbrickan töms, och då den fyller vatten.
Nu går den inte bra Cylindan, nu tar den inte in vatten istället morr. Testade att fylla manuellt några liter vatten direkt in i maskinen och pumpar ut gör den.Kan nog vara så att den efter 20+ år gjort sitt.Nej, nu får det nog bli en ny Bosch diskmaskin, ska åka till lokala Elonbutiken och titta senare idag.
Köp för allt i världen inte en bosch om ni använder er diskmaskin.Jag har provat många saker från bosch, men gemensamt för allihop är att de inte hållit över tid.Vi köpte för en tid sedan en Siemens SN65M042EU från tretti.se för 6995 kr."Samma" som bosch i vissa delar, men det som räknas har mycket bättre kvalitet.Vi är i alla fall väldigt nöjda med DISKRESULTATET, praktiskt sett så finns det kanske mer rymliga maskiner, men jag måste ändå säga att vi aldrig haft en maskin som diskar så rent, och det är ändå det viktigaste.