0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det här låter ju lite knepigt, tänk om säljaren har flera hus som hyrs ut och säljer ett av dessa till en köpare som då bara äger ett av husen.Upphör då plötsligt besittningsrätten som de som hyrde faktiskt hade då förra ägaren hade flera hus?
BigGitt, du tog nog illa upp av mina inlägg, men tyvärr, det är vad jag känner och vad jag tycker. Jag förstår också att det är inte lätt, man kan inte ta ansvar för alla. Det gör inte jag heller.. vet bara hur det kändes när vi var nära att få köpa en hyresfastighet, alla människor som bodde där.. vilket ansvar! Man får ju direkt ansvar för människornas hem... Hoppas att du förstår mig.
Var finns moralen Roland? Moral och juridik är skilda saker. Tycker personligen att det moraliska i många fall skall råda över det juridiska, även i detta fall. Den som köper denna fastighet av fogden skall enligt mig fortsätta hyra ut till det äldre paret, inte sparka ut dem. Vart är vi påväg i samhället? Jag är fortfarande stark tycker jag och vid god hälsa, 55 år. Är det detta jag har att se fram emot när jag blir äldre? Kapa åt er allt ni kan medans ni har åldern och ekonomin med er, sparka ut gamlingarna... Bara undrar.
Kronofogden lyckades inte besvara en enda fråga... skulle återkomma via mail då jag inte godtar något muntligt.