0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Delar av eller hela mappningen!Bränslemängd,laddtryck, luftöverskott vid olika varvtal.Jag skulle gissa att när programmet triggades så lade man till något fetare blandning för att inte få så mycket nox.Vilket borde ge att blandningen i övrigt är för mager.Det stämmer dock inte iheller till fullo eftersom man använder bränslet för att kyla och på så sätt skydda motorn vid vissa varvtal/tryck.De tester jag har sett när man testat vw's dieslar under verkliga förhållanden så har de inte släppt ut mer nox än konkurrenterna.I vissa fall tvärt om och varit bättre eller betydligt mycket bättre.Vad det kommer att innebära får vi nog se.
Risk att bränsleförbrukningen ökar? Det var nämligen den avgörande faktorn att jag köpte just denna bil.
Vilket dravel, att bilarna kan bli farligare att köra. Klarar man inte av att hantera att bilen blir lite slöare ska man gå och lämna tillbaka sitt körkort
Så oerhört typiskt att man ska ha ekonomisk ersättning och det ordentligt för att man blivit "lurad", har man däremot blivit "lurad" så att bilen presterar bättre än lovat så får "dom" naturligtvis skylla sig själva att man har betalt "för lite" för den högre kapacitet som bilen har.Om man sedan betalat "rätt" pris för det man köpt har ju ingen betydelse.
Om det inte var helt tvärtom att man tidigare haft en starkare och snålare bil än den man betalat för