0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HEHE, jag har gått igenom tre laserskrivare 2 HP och en Samsung - som jag totalt ratat så snart jag köpt toner...Står en felfri Samsung och väntar på transport till soptippen nu, om någon vill köpa den så behöver ni bara betala frakten + 100 kr för besväret.En bläckstrålerskrivare som används dagligen fungerar helt problemfritt och mina utskrifter kostar ca 10 öre/styck - på sin höjd.Finns väl ingen laser som kostar mindre än 50 öre/utskrift.1 kr/utskrift om man köper en lite billigare...Jag förbrukar bläck för 50 kr/månad, och fyller en 60 mm ryggpärm med papper varje månad.Under de 14 år jag haft firman måste jag ha sparat 100 000 kr på att inte köra med laser.
Jag hade en Canon BJC-8200 fotoskrivare som jag brukade köra Canons Pro fotopapper i, och det fungerade som riktigt fotopapper. Dvs det hade flera lager som sög upp bläcket. Bilderna blev väldigt fina och påverkades inte av vatten och verkar okänsliga för blekning eller gulning.Dock funkade inte billigt fotopapper typ Feltema eller HP i den, då smetade bläcket bara ut och det funkade inte alls.Tyvärr pajade elektroniken i skrivaren efter några år så det blev tippen med den, strax efter att jag bytt några patroner. Den hade 6 patroner.Nu har vi en enklare Canon bläckskrivare, MP-640, som i stort sett alltid har slut på nån patron.Vi kör i stället på en gammal HP Color LaserJet 4500 som jag köpte för 900:- begagnad för säkert 15 år sedan och kompletterade med en begagnad duplexmatare och ett begagnat nätkort plus fullt med minne. Den är långsam att starta upp och inte speciellt snabb på utskrifter, men den skriver fint och det finns hur mycket billiga original HP consumables som helst på Ebay, så den är billig i drift, och den torkar aldrig ut.