0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skall installera jordvärme så fort det blir lite varmare ute.Hur fungerar en bidragsansökan?Vad skall man tänka på vid val av märke på värmepump. Någon man absolut inte skall välja?Övriga erfarenheter tas gärna emot.
Jag brukar avråda från IVT mest på grund av folksams statistik. Fast jag brukar få mothugg när jag gör det.
ROT avdrag för VP? Finns det? Är det inte det nya stödet för konvertering från direktverkande el eller olje eldning som boverket hanterar som avses?På www.boverket.se står det "Ansökningsblanketter och mer detaljerad information kommer att finnas klart från mitten av januari 2006 på Boverkets webbplats. "Dvs regelverket är inte klart.
Citat från: Carl N skrivet 04 januari 2006, 08:59:12Jag brukar avråda från IVT mest på grund av folksams statistik. Fast jag brukar få mothugg när jag gör det. På vilket sätt använder du Folksams statistik för att avråda ifrån vissa märken? Motsvarande statistik för bilar skulle förmodligen upplysa om att antalet skadeärenden som rör Volvo är många gånger fler än tex Kia eller Opel ...