0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Klickar på Win 10 ikonen i verktygsfältet och det står bara " Vi verifierar Windows 10 för din dator" och att man skall få meddelande när det är klart för installation. Ingen av de övriga datorerna i familjen har fått Win 10 än heller.
Det meddelandet hade jag också under flera dagar tills jag råkade titta i uppdateringsloggen och det där stod att den försökt uppdatera till Win 10 men misslyckats. Fick då skapa ett nytt Amin-konto, logga in med det och tvinga fram en manuell uppdatering från det kontot så lyckades uppdateringen direkt.
Jag tror de tar dom i samma ordning som man anmälde datorn, jag anmälde min laptop först och den fick win 10 rätt fort, den stationära (som är nyare) anmälde jag senare och den har precis nu blivit klar för installation.
Lite om vad man kan stänga av...https://fix10.isleaked.com/
Jag upplever att startsekvensen tar längre tid på båda datorerna än tidigare, någon mer med samma upplevelse?/A
På min blev det långsammare start än med Win 8.1 , säkert nåt som Microsoft kommer att förbättra. Win 8.1 på slutet var klart snabbare i uppstart än då det släpptes. EDIT: Från påslag till loginruta 9,6 s, från inskrivet lösenord till skrivbordet dyker upp ytterligare c 9 s. (Win 8.1 låg på runt 6-7 s från påslag till login) På grabbarnas blev det klart snabbare start jft tidigare Win 7.