Vill bara rapportera att det gick bra med min. framledning på 32 grader när det var upp till cirka 12 grader ute. Idag har det varit ganska varmt i Stockholm, och nu har jag Spanien i huset (30 grader). Så ja, klinkers och sommar är ingen bra kombination :-).
Vet inte om laminat är lösningen, hade laminat i gamla huset, den kändes rätt så kall den också (annars funkar den bra som skydd som ni nämnde). Så jag fortsätter nog med att elda för kråkorna tills bebisen börjat gå, det lär bli ganska snabbt.
Jag underar hur de föder upp friska och välutvecklade barn i Spanien, Portugal o.s.v. där det kan vara riktigt ruggigt på vintern, mest klinkrade golv, och dom har nog småbarn där också...

Ett i-landsproblem som jag ser det.
Kan tillägga att vi hade klinkers på vår toalett (tills vi fick råd att slänga ut skiten) och körde med underhållsvärme (el) sommartid för komforten.
Efter några år med detta forum så blev jag naturligtvis för snål, så jag stängde av värmen.
Visst knorrade sambon några gånger, men det gick väldigt fort att vänja sig.
Ta det från en som har erfarenhet.
Om du vill att bebisen skall kunna rulla runt på en varm plats, köp en IR-värmare som du sätter ovanför den yta ungen skall krypa runt på, då får du lokalt varmt på golvet.