0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Och vår stänger inte heller ner sig vid -20 för att starta först vid -15, vilket jag dragit nytta av ett antal dygn! Hör sen, så det så, basta, uppfattat, hajar du?
Jag vet helt ärligt inte vem ni försöker övertyga om era pumpars förträfflighet. Är det er själv eller presumtiva värmepumpsköpare?Jag står fast vid att det spelar större roll med isolering, levnadsvanor, komfortkrav etc etc än vilken pump man väljer så länge man väljer en kvalitetspump av invertermodell och installation samt placering av pumpen görs av någon som vet vad han gör :,v(
Okänt fabrikat,skriver du.... Om man tillfrågar medel-Svensson om han känner tillt.ex.Toshiba....Kanske han har hört namnet i samband med ngn.hyfsad Laptop.RAS....Låter negativt...ungefär som rasrisk.Daiseikai.... Va sa du, sa du....Naee,...tack, men jag tar nog en sån där Panasonic,för det har vi bl.a en käck klockradio som heter.
Jag står fast vid att det spelar större roll med isolering, levnadsvanor, komfortkrav etc etc än vilken pump man väljer så länge man väljer en kvalitetspump av invertermodell och installation samt placering av pumpen görs av någon som vet vad han gör :,v(
Så är det Jag köper alltid det bästa så billigt som möjligt.Jag väljer konstant bort lågprisprodukter av okänt fabrikat.Jag sparar hellre lite längre och köper det jag verkligen vill ha iställen för en "duger"-modell.
Jag vet helt ärligt inte vem ni försöker övertyga om era pumpars förträfflighet. Är det er själv eller presumtiva värmepumpsköpare?
Om jag vore marknadsansvarig hos den Svenska Toshiba agenturen, så skulle jag med omedelbar verkan ta ut förtidspension el.dyl. Det räcker ju att gå ut och spana i vilket villaområde som helst för att konstateraatt pumparna är märkta med Pan-nånting, vilket kanske inte är så märkligt närToshibas VERKLIGA förespråkare mest för sin talan i Forum som detta. Ni bordegivetvis även gå ut o knacka dörr med budskapet, a´la Jehovas. I mellanmjölkens landräcker det bevisligen för flertalet med lagompumpar i lagomprisklass. S.k."Spitzenklasse",oavsett fabrikat, tillfaller entusiaster och lusläsare av R&R etc.
IROC-ZSån vill jag ha!Hade 67rs 82 - 96.
hehe, längtar till våren...Av med taket, starta upp V8:an och i med driven... Mmmm... //IROC-Z
Citat från: gäst skrivet 03 januari 2006, 19:49:27 Och vår stänger inte heller ner sig vid -20 för att starta först vid -15, vilket jag dragit nytta av ett antal dygn! Hör sen, så det så, basta, uppfattat, hajar du? Försök inte nu igen ”gäst”!(Du fortsätter att slå dig för bröstet!) Sanyo 123 har högre maxeffekt vid -7°C än vad Thosiba ras-10 kan leverera vid +2°C! studsSanyo behöver inte 95W konstant trågvärme eftersom pumpen är tänkt att arbeta även vid minusgrader (= stor besparing)!Sanyo123 är dokumenterat en av marknadens tystaste värmepumpar!