0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Behovsstyrd elvärme finns även på IVT för avloppsröret från tråget...
Jag förstår fortfarande inte vad som är så förträffligt med Nibes lösning och dåligt med alla andras.
Jag ser att henke2 har läst användarmanualen till IVT AirXMen eftersom du anser att IVTs användarmanual är skit och Nibes användarmanual för 2030 är höjden av ett mästerverk så kan du väl informera oss vad som står i denna utomordentliga användarmanual.
Om du läst min post så hade du kanske upptäckt att jag fetmarkerat ett visst ord.Du borde veta att bara det nödvändigaste står i användarmanualen (i detta fall att tråget skall rensas).För kunden skall väl inte behöva bry sig om hur kondensvattnet skall kopplas eller?Och om man läser Nibes användar manual till Nibe 2030 så står det inte mer än i IVT användarmanual utan endast det som står nedan.Kapitel 1. F2030 har förberetts för att kunna avleda kondensvatten.samt i kapitel 2. Någon gång om året kan tråget och avloppsröret behöva rensas från lövoch liknande.Så Nibe användarmanualär inte bättre än IVTs som du ser Skall man få reda på hur något skall kopplas måste man läsa installationsmanualen.I IVT Air X installationsmanual nämns kondensvattenavrinningen/kondensvattenrör fem gånger i stycke 5.3 , en gång i 7.2 , en gång i 7.5 , tre gång i 11,1 samt i stycke 12 där man går igenom med bilder hur eventuell elkabel skall monteras.vad som står i nibes installationsmanual har jag inte brytt mig om att ta reda på men jag antar att det är samma som i IVTsSå vem är slöfocken av oss när du tar första bästa dokument och jämför äpplen och päron?