Hej alla kunniga!
Vi har ju haft en VVS-kille hem och titta på vår Fighter 360P och han lade märke till att de sk. "strömtransformatorerna" var felmonterade, de satt direkt på pumpen (se bilden) men skulle egentligen sitta ute i skåpet med huvudsäkringarna...:

Dessa agerar tydligen som någon form av belastningsvakter och drar ned effekten på elpatronerna i Nibe'n om det skulle uppstå hög totalbelastning på en viss elkrets och förhindra att en huvudsäkring "går".
Jag har faktiskt varit med om något som skulle kunna relateras till detta, hade inkopplat två bilars motorvärmare en kall vinterdag och då rök en av de tre huvudsäkringarna - kanske att det hade undvikits då om dessa transformatorer satt på rätt ställe...
Nåväl, en gång är ingen gång brukar jag säga... Vad tycker ni, bör jag se till att dessa flyttas till sin korrekta placering, lär ju kosta en slant att ta hem en elektriker för att fixa detta. Eller kan vi leva med att ha dom där dom sitter nu tycker ni? Har som sagt bara "gått" en enda huvudsäkring på drygt sju år...
Eller finns det någon risk med att ha dessa där dom sitter nu? Att något kan gå sönder/"hända"?
Thanks!
/Rikard