0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Om du tittar på ritningen så går det ett avstick till plan 0 (den ej fungerande radiatorn) och den andra går in till motionsrummet om nu ritningen stämmer så är den samma stam.Blir det någon skillnad om du stänger av den på termostaten i motionsrummet så ökar värmen i den felande radiatorn?Att ta bort termostaten så ska det inte rinna något vatten oavsett om det är halskoppling eller skruvkoppling.Du öppnar bara termostaten på max och tar bort den,Inget konstigt alls.Om du lyckas så kolla att inte stiftet har fastnat.
Nåt för rörisen att hålla se a-jour!http://gelia.se/Documents/Produkter%20och%20varum%C3%A4rken/3%20Handdukstorkar%20och%20radiatorer/Purmo_Thermopanel/thermopanel.produktkatalog.pdf
vet inte hur flera plan skulle visas på ritningen då rören bara syns på det ena planet men jag är ganska säker på att på våningen ovanför sitter det två element precis eller väldigt nära de två på plan 0. Rören går genom taket. Innebär detta att jag då bör strypa även dessa två? Vad händer när man vrider ner termostaten, går inloppet direkt över i returen då?Rörmokaren hade enligt honom själv kollat att det var fullt flöde i elementet och inga strypningar var åtdragna när han var på besök förra veckan så jag antar att han gjort alla kollar han kunde komma på. Dock hade han inte tänkt på att någon skulle ha kunnat blanda ihop de båda rören...