0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man måste veta hur man gör....i varje moment....om man ska få ett fint resultat.Att göra ett helt badrum, som ett första eget plattsättningsarbete.....är oerhört svårt.Börja hellre med en mindre plattsättning, ex i ett kök.
Själv hatar jag mosaik. Har problem med att få det rätt arken emellan. Oftast är det 2mm fog mellan alla plattor och samma mellan arken bör det vara. Det klarar jag inte av.
Vilken betong ska jag isf använda om jag gjuter själv, EPS?Är egentligen en snubbe som ska gjuta men kommer han inte innan helgen gör jag det själv, kan som värst bara bli pannkaka av försöket
Jag får isf se det som en utmaning Är man bara noga av sig, räknar ut var plattorna kommer och får de rakt på väggen så verkar det inte omöjligt, inte i teorin iaf Om ma kollar på offentliga toaletter och badrum så är det väldigt vanligt att de sätter från ena kanten till den andra och får en bit på typ 5cm i det sista Va är det för fusk Jag kommer sätta så att iaf ögat ser det som om allt går från mitten och ut, inte en helplatta till vänster och 5cm på höger och likadant för uppe och nere.Då mäter jag hellre nån gång extra och får till det Ska jag klokast lägga golvet eller väggen först?Lägger jag golvet först så lappar ju väggen över och vattnet flyter mer "på" själva golvet tänkte jag.Blir nog ändå att jag börjar med en vägg som inte ligger direkt i blickfånget och övar in tekniken.Kan ju spara sista raden nertill om golvet helst ska läggas före tex.
Fint tänkt att få lika breda plattor mot hörnen....och så stora som möjligt.