0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
AGA har R290, men billigast har jag hittat i england;http://www.refrigerantgases.co.uk/shop/index.php?_a=category&cat_id=16typ 10% av vad AGA vill ha...De har även R1270
SHIPPING UK Delivery Only (incl. Englands, Wales & Scotland)
Jag har ännu inte hittat skjutmåttet, men med en tumstock fick jag idag det större röret till ungefär 23 mm. Vilken dimension är då troligast? Hittade följande i översättningstabell på kylma's sida:7/8 = 22,22557/64 = 22,622 29/32 = 23,01 59/64 = 23,41615/16 = 23,813Bör väl vara någon av dessa antar jag...Måste jag löda på någon förminskning som jag sedan kan kona, eller finns det överkomligare lösningar för det större röret?
lycka äntligen hitta refprop-modellen på DME som har varit utom synhåll sedan jag gick över till SSD och win-7, djupt begravd i gammal backup.- och det ser inte alls dumt med en glide under 0.7 grader C och med något lite högre kondensationstryck än R22 för temperaturer under 70 grader.när det gäller teoretisk COP-beräkning så är det lite jobb för att få fram det - kanske senare i helgen.
Om du kör coolpack vid säg -10 grader på evaporatorn och +45 grader kondenseringstemperatur samt 0.65 i isentropisk verkningsgrad så ser man att hetgastemperaturen ur kompressorn skiljer sig mycket, 71.6 grader C för R502 och 97.6 grader C för R22 (som alla vill ha ur COP hänseende och det är ca 0.2 i skillnad i kyl-cop) - hög temperatur på kompressorn är samma sak som kortare livslängd enligt de vanliga modellerna.