Hej och tack för svar!
jojje: Ska kolla på denna, har ingen direkt stor yta som ska värmas (om än att den gärna får blåsa varmt upp till ovanvåningen med. Däremot vill jag kunna ha varmt utan att behöva gå runt och oroa mig om det inte räcker till
Ts Comfort: Tycker du också att jag bör välja FH35 ? Jag har väl ingen direkt hög förbrukning (8-9000kwh/år för allt) men jag vill ha en bra och säker värmedrift. Jaha så man kan bara ställa luftens ström upp/ner, inte i sidled på de 2?
Är Mitsubishi electric enligt dig bättre än heavy?
Jag får pumpen installerad via en väns kontakt så jag använder nätbutik i detta fall.
Såg nu skillnaden på FH25 och 35 i kyla, det blir isåfall en 35:a!
Har du så pass låg förbrukning totalt så lär du inte kunna utnyttja den extra kapaciteten som FH35 kan avge men vill du ha lite högre kyleffekt så är det FH35 av dom 2 som du bör välja.
Du kan ställa i fasta lägen åt höger eller vänster eller lite mitt emellan men vill du ha det åt både höger och vänster så får du köra med svingfunktionen.
Man kan inte ställa vingarna så den blåser uppåt utan rakt fram och nedåt, vill du ha luften uppåt så bör du kika på en golvmodell.
Det är mycket gråimport bland nätförsäljarna och kolla så du inte bara får en 2:årig materialgaranti via försäljaren , lite fel på aggregaten men om något går sönder så kan det bli dyrt med både reservdelar och arbetskostnad så sök en leverantör som kan leverera en lös maskin som då erbjuder 5års garanti om nu din väns kontakt är certifierad vill säga.
Föredrar Electric framför Heavy utan att nämna några motiveringar förutom att vi haft Heavy i sortimentet tidigare.