Hej allesamman! vilket roligt forum, kommer nog hänga som klistrad här i vinter

!!
Köpte huset för ett år sedan, en 1½plans kåk på 200kvadrat väldigt öppen planlösning på bottenvåningen! ligger mitt ute mellan två åkrar och det blåser 310 dagar om året!
det är golvvärme med rumsgivare på hela bottenplan med lite stöd av 2 radiatorer i hallen samt radiatorer på andra våning!
jag kasta ut den gamla pumpen i sommras, vet inte vad det var för någon men den var ditsatt 89 iallfall med den dagens kolletorer i marken ( jordvärme)
jag har nu satt i en nibe F1255 samt 800meter slang (2x400), fick det att funka relativt bra nu när tempen var lite lägre men har ju haft bekymmer med solinsläpp i fönster och sådant på vårkanten m.m samt blåsten! så igår åkte det upp en innergivare, jag tog bort alla rumstermostater på golvvärmen förutom en inne vid kamin! (Den är rätt så högt ställd) och alla radiatorer är fullt öppna! nu till min fråga, jag upplever att jag får höja kurvan ett snäpp men sänka kurvförskjutningen med -1 för att få det att bli behagligt! jag har i nu läget framledning 36,5, retur 32,8 Beräknad framledning 36,4 och en rumstemp på 20,6 (ställd på 20.5) KB in 2,7 KB ut -0,6 -32gradminuter kompressorn 20hz! pumpen har gått kontinuerligt sen jag satte in givaren nästan!
har jag lyckats eller verkar det åt skogen??