0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...eller är det jag som har blivit det?Jag har haft den ca en månad nu. Min avsikt har varit, och är, att den ska gå med kompressorn bara. Ingen tillsatsel vare sig till värme eller varmvatten. Och så har jag tyckt att den har funkat, fram till i går. (Den har loggat ca 2 timmar tillsatsel, men det var vid installationen, innan jag ändrade inställningar.)Men i går började displayen visa kranen och 2, vilket ska betyda höjning av varmvattentemperatur. Och även, till och från, blixtsymbolen som betyder tillsatsel.Jag har försökt bekämpa detta på olika sätt. Systemet med menyerna är ju inte precis tydligt och lättbegripligt.Driftläget stod redan på vår/höst vilket ska betyda att elpatronen är blockerad (dock med en något oklar reservation för extra varmvatten).Periodisk varmvattenhöjning (1. ändrade jag från 14 dagar till 0 dagar. 1.9 Period extra varmvatten visar då FRÅN.//Mellan "varmvattenhöjning" och "ändrade" ovan ska det stå (1., inte nån gul gubbe. Det är nån bugg och det låter sig inte redigeras bort!Samma bugg igen!!! Det ska alltså stå Ett punkt åtta, inom parentes!!!Men inte hjälpte det. Kranen och tvåan var kvar i displayen.Jag försökte med att ändra 1.6 Stopptemp extra varmvatten till minimivärdet 40. Men denna inställning blev inte kvar, utan värdet återställdes efter några sekunder till 60!!!I dag tog jag till patentlösningen och startade om pumpen. Direkt efter så verkar det som om den har lugnat ner sig. Men det återstår ju att se.Och även om så undrar man ju vad detta beror på, och om det kommer att inträffa igen.
Jag behöver inte någon "legionellahöjning" för jag har en separat vattenvärmare efter värmepumpen som höjer till 70 grader.